2020. december 30., 17:38

A túrázás örömei: A Szilicei-fennsík

A karácsonyi ünnepek alatt felszedett plusz kilók nem mindenkinek esnek jól, de pontosan erre találták ki a túrázást és a hosszú sétákat. A Szilicei-fennsík számos olyan túraútvonalat kínál, amelyek nagyban elősegítik a plusz kilók eltüntetését.

Fotó: Reczai Lilla

Persze, nem kell a jóleső túrázáshoz bármilyen ünnepnapot hozzákapcsolni, megtehetjük ezt ünneptől függetlenül is, de mégis, ilyenkor jobban esik és a lelki nyugalmunkat is nagymértékben erősíti.

Fotó:  Reczai Lilla

A Szilicei-fennsíkról elöljáróban annyit meg kell említeni, hogy a Sajó völgye és a rozsnyói katlan is látszódik róla, bár ezt nagyban befolyásolják az időjárási viszonyok. Sajnos éppen ködben vágtunk neki a túrának Gombaszögről, de azért a téli táj szépségeit így is megcsodálhattuk útközben.

Berzéte sziklái is erre magasodnak például.

Az útvonalról fontos tudni, hogy egy már meglévő emlék alapján jártuk végig, bár a "végig jártuk" erős kifejezés és a "meglévő emlék" is (inkább emlékfoszlány) az, ugyanis arra mentünk, amerre az orrunk vitt. Természetesen követtük a zöld jelzést, mert nem akartunk nagyon eltévedni. Minden bizonnyal nem bántuk volna, de azért követtük az ösvényt, amely néhol elágazásokhoz vezetett, s ilyenkor alkalmaztuk a jól bevált "erre menjünk tovább, mert az jó lesz!" kijelentést.

Kitaposott ösvény
Fotó:  Reczai Lilla

Volt, hogy nagyon jól döntöttünk, mert az egyik pillanatban arra lettünk figyelmesek, hogy őzek szökkennek át az úton, csak a fehér tomporukat tudtuk kivenni a sűrű erdő fái közül. Majdnem követtük őket, de rá kellett jönnünk, hogy az éhség nagyúr, ezért inkább a perem felé vettük az utunkat, hogy azért a völgyre néző kilátást se mulasszuk el holmi őzikék miatt.

Összefonódó gombák
Fotó:  Reczai Lilla

Menedékház mellett is elvezetett az utunk, de láttunk vadászlest is, amelynek megmászása csábított ugyan, de a csípős hideg kissé eltántorított ettől a vállalkozástól. Végül megtaláltuk, amiért mentünk. Alább látható (illetve nem látható) a kilátás:

Kilátás a völgyre
Fotó:  Reczai Lilla

Összességében feltöltött bennünket a séta, idegenvezető segítségét sem kellett igénybe vennünk, hagyatkozhattunk egyik társunk részleges emlékeire. Mindenkinek kellemes feltöltődést kívánunk az óév még hátralévő és az új év előttünk álló hosszú sétáihoz!

Megosztás
Címkék

Iratkozzon fel napi hírlevelünkre

A Facebook drasztikusan korlátozza híreink elérését. A hírlevelünkbe viszont nincs beleszólása, abból minden munkanapon értesülhet a nap 7 legfontosabb híréről.